Marzec 2018 - TOTUM SPORT Polska

Kilka sposobów na skuteczną regenerację po treningu

Walczysz ze zmęczeniem po zakończeniu intensywnego treningu? Poniżej przedstawiamy Ci kilka wskazówek, jak na dobre pożegnać to nieprzyjemne uczucie. Regularne ćwiczenia zwiększają poziom energii pobudzając serce i płuca do intensywnej pracy. Spadek energii po treningu sprawia, że zaczynamy odczuwać zmęczenie.

Zadbaj o hydratację organizmu

Odwodnienie jest głównym powodem odczuwania zmęczenia zarówno podczas, jak i po wysiłku fizycznym. Utrzymanie odpowiedniego poziomu nawodnienia organizmu jest niezbędne, aby utrzymać wysoki poziom energii podczas całej sesji treningowej. Ponowne nawodnienie za pomocą jedynie wody nie będzie miało takiego samego efektu jak wypicie saszetki kompletu elektrolitów Totum Sport. Ale właściwie dlaczego tak się dzieje? Totum Sport to suplement elektrolitowy, który dostarcza do organizmu 78 minerałów i elektrolitów, które są tracone przez pot i metabolizm. Zażycie jednej saszetki Totum Sport około 10/20 minut przed treningiem pozwoli zatrzymać wodę w organizmie, dzięki temu zapobiegnie odwodnieniu podczas ćwiczeń fizycznych. Zamów Totum Sport już teraz!

Nie bój się węglowodanów

Glukoza jest głównym źródłem energii organizmu. Podczas ćwiczeń zużywasz dużo glikogenu w ciele, który należy przywrócić. Jednym ze sposobów jest zjedzenie posiłku zawierającego węglowodany 30 minut po ćwiczeniach. Dzięki temu przywrócisz poziom glikogenu i unikniesz nadmiernego zmęczenia. Spożycie jednej saszetki Totum Sport zaraz po treningu poprawi wchłanianie i wykorzystywanie węglowodanów z po treningowego posiłku. Twój organizm będzie dzięki temu funkcjonował lepiej i efektywniej poradzi sobie ze zmęczeniem po treningu.

Wyrób sobie rutynę

Ćwicząc regularnie zyskujesz zdrowie i siłę. Pamiętaj jednak, że intensywne ćwiczenia fizyczne mogą osłabić układ odpornościowy i prowadzić do wyczerpania. Najważniejsze jest słuchanie i reagowanie na sygnały, jakie wysyła nam nasz organizm. Upewnij się, że wykonywany przez Ciebie rodzaj ćwiczeń sprawia, że czujesz się dobrze i nie obciążasz za mocno swojego organizmu.

Zadbaj o odpoczynek

Dni, w których robisz sobie przerwę od sportu są niezbędne, aby zapobiec wypaleniu się mięśni i aby przywrócić energię. Dzięki temu następna sesja treningowa będzie bardziej efektywna. Totum Sport warto zażywać również podczas dni odpoczynku. Zawarte w Totum Sport minerały pomogą wzmocnić układ odpornościowy, zwalczając ryzyko choroby i przemęczenia.

Nie zapomnij, jak ważny jest sen

Powinieneś spać około 7-9 godzin każdej nocy. Taka ilość snu pomoże Twoim mięśniom zrelaksować się i zregenerować.

3 zalety treningu na bieżni

bieg na bieżni

Kiedy nie ma warunków do trenowania na zewnątrz wiedz, że trening na bieżni może również doskonale przygotować Cię do zawodów. Jeśli trenujesz, by na wiosnę pobiec w półmaratonie, a ze względu na pogodę większość Twoich treningów ma miejsce na siłowni, nie musisz martwić się, że negatywnie wpłynie to na Twoje wyniki.

Rozsądnie jest przeprowadzać treningi w pomieszczeniach, kiedy warunki pogodowe mogą spowolnić Twój postęp lub co gorsza spowodować obrażenia i kontuzje. Rejestrowanie przebiegniętych kilometrów na bieżni pozwoli Ci odpowiednio przygotować się do wyścigu. Dlaczego trening na bieżni to dobry pomysł?

1. Bieżnia jest bezpieczna, wygodna i wydajna

Bieżnia pozwala skupić się na celu treningu bez ryzyka upadku na śliskiej powierzchni, a także bólu i obrażeń, które mogą wystąpić podczas biegania z zziębniętymi, napiętymi mięśniami. Rozgrzanie ciała trwa dłużej kiedy jest zimno. Bieganie po śliskiej nawierzchni pokrytej śniegiem powoduje, że dodatkowo napinasz mięśnie. Ćwicząc w trudnych warunkach pogodowych wydatkujesz więcej energii. Wtedy pomocne jest przestawienie się na bieganie w pomieszczeniach. Dzięki temu zainwestujesz swoją energię tam, gdzie naprawdę się to liczy: aby uzyskać długi czas, szybkość, tempo. Co więcej, Twoje ciało będzie regenerować się szybciej, kiedy nie zostanie dodatkowo obciążone.

Wygoda jest partnerem konsystencji, źródłem udanego treningu. Możesz przeprowadzić trening w dowolnym momencie dnia, a ciemność i zła pogoda nie mogą stać się wymówkami. Nie musisz się martwić o planowanie bezpiecznych ścieżek czy unikanie samochodów w ciemności.

2. Bieżnie pomogą Ci symulować tor wyścigowy

Ponieważ możesz dostosować nachylenie bieżni, jesteś w stanie symulować dokładne wzniesienia i spadki trasy wyścigu, do którego się przygotowujesz. Niektóre bieżnie pozwalają nawet na rzeczywiste załadowanie profili tras i automatycznie dostosowują nachylenie podążając trasą wyścigu. Podnosząc na przykład tył bieżni możesz zasymulować wymagania trasy zjazdowej.

3. Bieżnia może poprawić Twoją formę

Pod koniec lat 90-tych naukowcy odkryli, że biegacze mają zmniejszoną długość kroku i wyższą częstotliwość kroku na bieżni w porównaniu z biegiem w terenie, ze względu na uczucie niestabilności podczas biegu na bieżni. Może to mieć korzystny wpływ na formę i zmniejszyć siłę uderzeń doświadczanych przez ciało.

Chociaż bieganie na bieżni nie jest dokładnie tym samym, co bieganie w terenie, badania wykazały, że bieżnie mogą być skutecznymi narzędziami treningowymi, a ustawienie nachylenia na 1% może pomóc w wyeliminowaniu poru powietrza. Zaleca się bieganie na zróżnicowanym procencie nachylenia (od 1 do 3), aby uniknąć problemów z rozwojem zaburzeń biomechanicznych. Dobrze również wiedzieć, że wiele osób uważa wysiłek na bieżni za względnie wyższy, więc rozsądniej jest kierować się raczej odczuwanym wysiłkiem niż rzeczywistym tempem.

Kiedy zbliżasz się coraz bardziej do terminu zawodów, warto zastanowić się na przeniesieniem swoich treningów na zewnątrz, aby lepiej symulować warunki wyścigu i dostosować się do elementów i różnic w wykroku, biegu i innych elementach.