Podobny obraz

Wiosna, a szczególnie jej pierwsze tygodnie mogą okazać się zdradliwe dla biegaczy. Pierwsze wiosenne dni mogą kusić do lżejszej, a tym samym znacznie wygodniejszej i nie krępującej ruchów odzieży.

Biegacze, czy to profesjonalni czy amatorzy, z utęsknieniem wypatrują pierwszych ciepłych dni, by ponownie wskoczyć w ulubione przewiewne ubranie i pobiec sentymentalną trasą. Niestety, często zapominamy, że taki gwałtowny przeskok może nam zaszkodzić. Chwila nieuwagi i przeziębienie gotowe.

Zbyt szybka zmiana temperatury do szok dla organizmu. Zimą przebywaliśmy w niedotlenionych, zamkniętych, sztucznie ogrzewanych pomieszczeniach, towarzyszył nam niedobór światła słonecznego, brak lub mała ilość aktywności na świeżym powietrzu oraz niedobór minerałów i pierwiastków śladowych. Wszystkie te czynniki sprzyjają spadkowi odporności. Dodajmy do tego wiosenne skoki temperatur a przepis na infekcję gotowy. W krótkim czasie organizm nie zdążył jeszcze przystosować się do naturalnych mechanizmów regulujących odczuwanie rzeczywistej temperatury zewnętrznej.

Kiedy wraz z nadejściem ciepłych dni, zamieniamy zimową odzież na przewiewne, wygodne ubranie sportowe, często rośnie ryzyko przeziębienia. Ogólnie przyjmuje się, że tak częste u biegaczy wiosenne spadki odporności i towarzyszące im przeziębienia, to wina braku okrycia na głowie.

Taki stan spowodowany jest utratą ciepła. To właśnie przez głowę ucieka nawet do 60% ciepłoty ciała. Dlatego wiosną warto biegać w czapce z daszkiem. Czapeczka doskonale sprawdzi się podczas pierwszych wiosennych dni, zminimalizuje utratę ciepła i pozwoli organizmowi na dostosowanie się do nowych warunków temperaturowych.

Pamiętaj, że najskuteczniejszym sposobem na podniesienie odporności i zwalczanie zachorowań jest odpowiednie odżywienie komórek organizmu. Minerały i pierwiastki śladowe są niezbędne, jeśli chcesz, aby Twój organizm był tak silny i zdrowy, jak to tylko możliwe. Totum Sport dostarczy Ci komplet 78 minerałów i pierwiastków śladowych w całkowicie naturalnej i biodostępnej formie. Dzięki temu, wzrośnie nie tylko Twoja odporność, ale również siła, wydajność i koncentracja podczas treningu.