Sierpień 2017 - TOTUM SPORT Polska

Mistrzostwa świata w lekkoatletyce – Aly Dixon

Aly Dixon – ambasadorka Totum Sport UK wzięła udział w mistrzostwach świata IAAF. Aly jest częścią brytyjskiego zespołu lekkoatletycznego, a od listopada 2016 r. korzysta z naturalnego suplementu Totum Sport, który pomaga jej podnieść jakość treningów i znacząco przyspieszyć czas regeneracji.

Aly Dixon prowadziła przez ponad połowę maratonu, ostatecznie zajmując 18 miejsce, stając się drugą Brytyjką, której udało się przekroczyć linię mety w mistrzostwach świata IAFF. Udzielając wywiadu magazynowi Athletics Weekly powiedziała: „Brak mi słów, to było cudowne. Wiedziałam, że jestem w szczytowej formie, treningi przebiegały nadzwyczaj dobrze. Przez ostatnie 7 tygodni treningi szły lepiej niż kiedykolwiek – pokonywałam ponad 210 km tygodniowo. Ciężkie przygotowania opłaciły się, bo nawet w najśmielszych snach nie spodziewałam się, że wysunę się na prowadzenie podczas mistrzostw. Jeśli nie jesteś w stanie cieszyć się startem w mistrzostwach świata w Londynie, otrzymując dodatkowo wsparcie, po co w ogóle zajmujesz się sportem? To daje mi kopa za każdym razem. Zapracowałam sobie na swoją kondycję i mam zamiar cieszyć się każdym wyścigiem. Jeśli miałabym wystartować ponownie, chociażby jutro, niczego bym nie zmieniła. Biegłam w Rio w zeszłym roku i wydawało mi się, że nigdy nie będzie lepiej niż podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich, ale ten wyścig pobił wszystko”.

Zaraz przed biegiem, Aly zamieściła na swoich profilach social media zdjęcia swojego zestawu treningowego, który zawierał komplet niebieskich saszetek Totum Sport. 38-letnia Brytyjka jest u szczytu swojej kariery.

Ross Murray – angielski olimpijczyk na dystansie 1500 m również sięga po Totum Sport. ‚Największe korzyści jakie zauważyłem odkąd regularnie stosuję Totum Sport to większa wydolność i znacznie szybsza regeneracja. Zwykle trenuję rano, a Totum Sport pozwala mi przygotować się do sesji treningowej nawadniając mój organizm i ułatwiając pozostanie skoncentrowanym podczas całego treningu. Dzięki Totum regeneruję się znacznie szybciej, co pozwala mi na intensywny trening już następnego dnia’.

Jak trenować do pierwszego biegu Ultra

Biegasz już w maratonach, ale chcesz przenieść swój trening na następny poziom? Decyzja o wpisaniu się na pierwszy w życiu bieg Ultra, może onieśmielić niejednego biegacza. Bieg Ultra to nie przelewki – może okazać się prawdziwą walką z własnymi ograniczeniami i słabościami. Najważniejsze, to przeć do przodu. Dokończenie takiego biegu to nie lada wyzwanie, ale sam poczujesz, że każda wylana kropla potu była warta wysiłku i poświęcenia.

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pozwolą Ci przebiec pierwsze Ultra:

Traktuj każdy trening poważnie

Jeśli naprawdę chcesz dokończyć Ultra, musisz traktować każdy z treningów poważnie. Jeśli już wpisałeś się na listę, koniecznie sprawdź trasę. Jeśli wiesz, że teren jest trudny i górzysty upewnij się, że zastosowałeś ten plan treningowy. Nie chcesz przecież wracać się lub zmierzyć z czymś całkiem nieoczekiwanym.

Nie skupiał uwagi na czasie

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z zawodami, ta rada dotyczy każdego rodzaju biegu. Jeśli chodzi o Ultra, jest szczególnie istotna i radzimy wziąć ją sobie do serca. Bieganie bez zwracania uwagi na czas stanowi nie lada wyzwanie, ale spróbuj po prostu czerpać radość z samego biegu i perspektywy ukończenia go – nie ważne w jakim czasie. Trenując do Ultra, spróbuj kilka razy zostawić telefon czy zegarek w domu. W ten sposób nauczysz się czerpać radość z samego biegu, bez rozpraszania się i pilnowania czasu. Zapomnij o tym i zwyczajnie dobrze się baw.

Odpoczywaj, odpoczywaj, odpoczywaj

Jeśli trenujesz do biegu Ultra, dni odpoczynku są szczególnie ważne. Przed rozpoczęciem kolejnej sesji treningowej musisz dać mięśniom czas na regenerację. Przeznaczając 2-3 dni w tygodniu na odpoczynek pozwalasz mięśniom odzyskać siły. Powinieneś pomyśleć również o suplementach, które wspomogą Twoje odżywianie. Podczas intensywnych ćwiczeń wytrzymałościowych, wraz z potem tracisz elektrolity. Ważne, żebyś uzupełnił je zarówno podczas, jak i po treningu. Stosowanie Totum Sport pozwoli Ci uzupełnić cały komplet elektrolitów, aby Twoje ciało mogło się błyskawicznie zregenerować, a Ty w pełni sił powrócić do treningów.

Nie zapominaj o nawodnieniu organizmu

Ważne, żeby pozostać prawidłowo nawodnionym, zarówno podczas treningów, jak i w dniu Ultra. Warto żebyś podczas treningu skupił się na tym, jakie ilości płynów przyjmujesz i jak często chodzisz do toalety. Dzięki temu poznasz swoje ciało i nie będziesz musiał robić niepotrzebnych przystanków podczas Ultra. Musisz pamiętać, że nawadnianie organizmu tylko za pomocą wody nie jest wystarczające, ponieważ nie dostarcza wszystkich elektrolitów utraconych wraz z potem. Upewnij się, że podczas biegu nie zabraknie Ci poręcznych i ultralekkich saszetek Totum Sport. Ten całkowicie naturalny suplement diety dla sportowców dostarczy kompletu elektrolitów, a dodatkowo nie będziesz musiał brać ze sobą aż tyle wody – to znacznie ułatwi bieg.

Odżywiaj się właściwie

Jeśli biegniesz dystans dłuższy niż 80 km, oprócz uzupełniania elektrolitów, przyda Ci się również jedzenie. Podczas treningów przetestuj jakie przekąski sprawdzają się u Ciebie najlepiej. Wybieraj lekkostrawne przekąski, które sprawią, że podczas biegu będziesz czuć się lekko i unikniesz uczucia wzdęcia.

Zachowaj spokojną głowę

Skoncentruj się na ukończeniu biegu oraz tym, dlaczego postanowiłeś wystartować. Biegnąc Ultra będziesz miał dużo czasu na myślenie, dlatego musisz pozostać skoncentrowanym i nie poddać się. Jeśli poświęciłeś wystarczającą ilość czasu na treningi i całkowicie się zaangażowałeś – dasz radę skończyć bieg. Dobrym sposobem jest skupienie się na dystansie jako pojedynczych fazach – od stacji do stacji.

Po prostu oddychaj

Pamiętaj, żeby cieszyć się biegiem i zaakceptować wszystko, co przyniesie. Bez względu na to, dlaczego postanowiłeś wystartować w Ultra, przekroczenie linii mety da Ci ogromną satysfakcję. Dlatego nie odpuszczaj. Ciesz się każdą minutą biegu i po prostu oddychaj.

Odliczając do dnia wyścigu

Totum Sport UK wspierało sportowców podczas Durham City Run 5k/10k 19 lipca 2017 roku. Biegacze z zespołu Totum Sport UK regularnie stosowali mineralny suplement już miesiąc przed zawodami. Imponujące wyniki zespołu Totum Sport UK podczas półmaratonu i 10k w Siglion Sunderland City sprawiają, że jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością ciągłego korzystania z jego zalet.

Ambasadorka Totum Sport UK – Aly Dixon

Biegaczka Olimpijska i pierwsza kobieta na maratonie w Londynie, Aly Dixon, zaopatrzyła się w Totum Sport trenując przez 6 miesięcy we Francji do Mistrzostw Świata. Aly Dixon stosuje Totum Sport, aby szybko regenerować się po treningu, dzięki temu może sprostać intensywności treningów, które są niezbędne przy biegach wytrzymałościowych. Aly powiedziała: „Największym plusem stosowania Totum Sport, jaki dotąd dostrzegłam, jest szybkie tempo regeneracji po intensywnym treningu bądź biegu. Totum gwarantuje, że wszystkie minerały, które tracę podczas treningów są uzupełniane. Przyspiesza to znacząco czas regeneracji i pozwala odbyć kolejny intensywny trening w zaledwie kilkudniowym odstępie czasu. Totum Sport pozwala mi również pozostać odpowiednio nawodnioną, nawet jeśli trenuje w gorącym klimacie”.

Czy wiedziałeś,

że każdy minerał i pierwiastek śladowy jest współzależny od innego minerału? Dlatego bardzo ważne jest, żeby przyjmować cały komplet minerałów i pierwiastków śladowych równocześnie i we właściwych proporcjach.

CO JEŚĆ NA KOLACJĘ DZIEŃ PRZED WYŚCIGIEM

Przewodnik dla biegaczy

Dietetyczka Marie Farag radzi, co powinniśmy jeść na kolację dzień przed wyścigiem.

Chociaż wielu biegaczy stawia na kolację wysokowęglowodanową, kluczem jest zachowanie ogólnego balansu składników odżywczych.

Spożycie odpowiedniej ilości mikroelementów pomaga zapewnić sportowcom fundamentalne zdrowie. Ze względu na współczesne techniki hodowli zwierząt i uprawę roślin, jedzenie nie zawsze jest pełnowartościowe. Owoce i warzywa są zwykle zbierane jeszcze przed tym, aż dojrzeją, co sprawia że zawierają mniejszą dawkę witamin. Zażywając jedną saszetkę Totum Sport dziennie zapewniasz sobie pełen zestaw minerałów i pierwiastków śladowych w odpowiednich proporcjach. Dzięki temu wzmacniasz swój układ odpornościowy i budujesz zdrowe ciało.

Sportowcy spalają większą ilość mikroelementów niż przeciętny człowiek, co oznacza, że dostarczenie odpowiedniej ilości składników odżywczych jest bardzo ważne. Kiedy żywność jest przekształcana w energię i przechodzi przez procesy enzymatyczne, potrzebne są minerały, jak selen, siarka czy miedź. Odpowiednie odżywianie komórkowe pozwala osiągnąć optymalną wydajność organizmu, poprzez przyswojenie odpowiedniej ilości makroskładników. Ważne jest również odpowiednie nawodnienie. Minerały i pierwiastki śladowe zawarte w Totum Sport zwiększają nawodnienie . Sód pozwala nerkom na wchłonięcie większej ilości wody. Odpowiednio skonstruowany posiłek przed treningiem czy zawodami powinien zawierać źródło węglowodanów, białka, jak również zdrowe tłuszcze i dużą ilość warzyw. Przedstawiamy dwie propozycje zdrowych smacznych dań:

Sałatka z komosą ryżową

-ugotuj 60 g komosy

-ugotuj na parze 60 g zielonego groszku i 80 g posiekanych brokułów. Gotuj przez 4 minuty

-zetrzyj jednego buraka

-zmieszaj wszystkie składniki i gotowe!

-Serwuj ze źródłem białka np. filetem z dorsza, z kurczakiem, lub kozim serem-Dodaj 1 łyżkę oliwy z oliwek i skrop sokiem z cytryny

Łosoś Cajun

-ugotuj 60 g zielonej soczewicy lub upiecz w piekarniku 1 słodkiego ziemniaka (piecz przez 50 minut)

-Upiecz 1 fileta z łososia z1 łyżeczką przyprawy Cajun . Piecz przez 15 minut w temperaturze 200 stopni.

-Ugotuj na parze 80 g posiekanych brokułów i 50 g szpinaku