Odżywianie komórkowe zwiększa siłę podczas treningu

dyscypliny-sportowe

ODŻYWIANIE KOMÓRKOWE

Odżywianie komórkowe  – najlepszy sposób, aby zachować siłę podczas ćwiczeń! Dieta wpływa na nasze umiejętności podczas ćwiczeń fizycznych. To, czym odżywiamy i nawadniamy komórki naszego ciała przed rozpoczęciem treningu ma wpływ na jego wydajność. Jeśli prawidłowo odżywimy nasze ciało, pozostanie ono silne i sprawne na dłużej. Właściwa dieta pomoże osiągnąć założone cele i pozwoli wydobyć jak najwięcej z treningu. Dzięki niej unikniesz zmęczenia i spadków energii podczas uprawiania sportu. Odpowiednie nawodnienie i odżywienie komórek organizmu przed i podczas ćwiczeń zwiększy szybkość, skupienie i koncentrację, abyś mógł osiągnąć wszystkie zamierzone cele. To, w co zaopatrzymy komórki ciała przed treningiem jest niezwykle ważne – to czas, aby dostarczyć niezbędnych składników mineralnych, aby utrzymać organizm w doskonałej kondycji i wybić się na prowadzenie.

Chociaż napoje sportowe i batony energetyczne pozornie zwiększają wydajność, niektóre z nich mogą zawierać nawet 12 łyżeczek cukru! Tak wysoka zawartość cukru może prowadzić do odwodnienia, które pogarsza wydajność i umiejętności poznawcze. Totum Sport posiada 0 gram węglowodanów, białka i tłuszczu. Pozwala zachować więcej wody w komórkach organizmu, dzięki czemu jest doskonałym uzupełnieniem diety dla każdego.

NAWODNIENIE ORGANIZMU

Utrzymanie odpowiedniego poziom nawodnienia ciała jest kluczem do lepszych wyników sportowych. Odwodnienie na poziomie jedynie 2% może zmniejszyć wydajność aż o 20%! Próba nawodnienia ciała jedynie za pomocą zwykłej wody może doprowadzić do nierównowagi elektrolitów, skurczów mięśni i niskiej zawartości sodu we krwi (hiponatremia). Wewnątrzkomórkowe elektrolity umożliwiają wchłonięcie i zatrzymanie wody, zapobiegając odwodnieniu i hiponatremii. Jedna saszetka Totum Sport zawiera objętość, która została wybrana specjalnie ze względu na idealnie zrównoważoną porcję minerałów i pierwiastków śladowych, aby zapewnić odzyskanie wszystkiego, co tracimy wraz z potem podczas jednej godziny ćwiczeń. Nawodnienie organizmu z pomocą Totum Sport gwarantuje, że utracone elektrolity są natychmiastowo zastępowane. Tylko Totum Sport oferuje 78 elektrolitów, zapewniając pełne nawodnienie organizmu na poziomie komórkowym.

PALIWO DLA TWOICH KOMÓREK

To, co jemy przed treningiem różni się w zależności od naszych potrzeb, intensywności ćwiczeń itd. Ważne, aby dieta zapewniała Ci odpowiedni poziom energii. Oznacza to, że posiłek przed treningiem powinien zawierać węglowodany, jako że są one głównym źródłem energii. Ważne, żebyś przed treningiem spożywał pokarmy, które nie obciążą zbyt Twojego żołądka powodując wzdęcia, skurcze i niewygodę podczas ćwiczeń. Powinieneś jeść większy posiłek mniej więcej 2-4 godziny przed ćwiczeniami, aby zapobiec skurczom jelit i problemom z trawieniem. Jeśli czujesz, że Twój poziom energii jest niski powinieneś sięgnąć po małą przekąskę na godzinę przed treningiem. Totum Sport wspomaga Twoje osiągi, ponieważ synergia minerałów i elektrolitów zwiększa wchłanianie i wykorzystanie makroskładników z posiłku przed ćwiczeniami. Pomoże również ustabilizować poziom cukru we krwi i zapobiegnie gwałtownym wahaniom energii.

Kup Totum Sport już dziś i trenuj tak wydajnie jak nigdy dotąd! 

Elektrolity – czym są i dlaczego są nam niezbędne?

Elektrolity regulują nasze funkcje mięśniowe i nerwowe, poziom hydratacji organizmu, pH krwi, ciśnienie krwi i odbudowę uszkodzonych tkanek. W organizmie istnieją różne mechanizmy, które utrzymują stężenie elektrolitów pod ścisłą kontrolą. Nasze mięśnie i neurony są czasami określane jako ‘tkanki elektryczne’ ciała. Są uzależnione od przemieszania się elektrolitów pomiędzy płynami pomiędzy komórkami.

Skurcz mięśni wymaga wapnia, sodu i potasu. Niewłaściwy poziom elektrolitów w organizmie może prowadzić do osłabienia mięśni lub mięśni, które kurczą się zbyt mocno. Nasze serce, mięśnie i komórki nerwowe wykorzystują elektrolity do utrzymywania napięć na ich błonach komórkowych i do przenoszenia impulsów elektrycznych do innych komórek.

Poziom elektrolitów we krwi może być zbyt wysoki lub za niski. Poziom elektrolitów w ciele jest zależny od zmieniającego się poziomu wody w ciele – od tego czy poziom nawodnienia wzrasta czy spada. Poziomy elektrolitów są stale utrzymywane przez nasze nerki i kilka hormonów. Kiedy ćwiczymy i pocimy się tracimy elektrolity, głównie potas i sód.

Aby utrzymać stałe stężenie elektrolitów w płynach ustrojowych, muszą one być wymieniane. Świeże warzywa i owoce to dobre źródła sodu i potasu. Nadmiar elektrolitów w naszej krwi jest filtrowany przez nerki.

Konsekwencje zdrowotne pojawiają się, jeżeli nie dostarczymy sobie odpowiedniej ilości niezbędnych elektrolitów. Najczęstsze zaburzenia równowagi elektrolitów w ciele to hiperkaliemia i hipokaliemia (nadmierne i niewystarczające poziomy potasu). Lekarze odnoszą się do niskiego poziomu elektrolitów w ciele z prefiksem -hipo, a do wysokiego z -hiper.

Objawy nierównowagi elektrolitycznej

Nierównowaga elektrolitów w organizmie może się objawiać na kilka sposobów. Objawy zależą od tego, który z elektrolitów występuje w nierównowadze i czy poziom ten jest zbyt wysoki czy zbyt niski.

Zmieniony poziom magnezu, sodu, potasu lub wapnia może powodować jeden lub więcej następujących objawów:

-nieregularne bicie serca

-osłabienie

-nieprawidłowości w budowie kości

-zmieniające się gwałtownie ciśnienie krwi

-dezorientację

-napady padaczkowe

-drętwienie

-zaburzenia układu nerwowego

-zmęczenie, letarg

-drgawki

-skurcze mięśni

Hiperkalcemia jest częstym zaburzeniem wśród pacjentów z nowotworami, zwłaszcza z rakiem piersi, rakiem płuc i szpiczaka mnogiego. Często wynika to z niszczenia kości z powodu przerzutów do kości.

Objawy mogą obejmować: częste oddawanie moczu, nieregularne bicie serca, letarg, uczucie zmęczenia, osłabienie i rozdrażnienie, nudności, ból brzucha, wymioty, skrajne osłabienie mięśni, silne pragnienie, suchość w ustach lub gardle, całkowitą utratę apetytu, śpiączkę, zaparcia.

Ponieważ objawy te mogą być również wynikiem samego raka lub leczenia raka, czasami trudno jest zidentyfikować hiperkacemię od razu.

Przyczyny zaburzenia równowagi elektrolitowej

-choroby nerek

-długotrwałe wymioty

-ciężkie odwodnienie

-uderzenia fal gorąca

-brak równowagi kwasowej i zasadowej w organizmie

-przewlekła niewydolność serca

-chemioterapia

-niektóre leki jak diuretyki

-bulimia

-ciężkie i przewlekłe wymioty w trakcie ciąży

Jak więc zapobiegać nierównowadze elektrolitów w organizmie?

Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem jest uzupełnienie poziomu elektrolitów w organizmie za pomocą Totum Sport. To w 100% naturalny suplement, który błyskawicznie dostarczy komplet niezbędnych elektrolitów i to w idealnych dla ciała proporcjach.