Skurcze – jedyne słowo, które wywołuje strach u sportowców.

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się położyć do łóżka po długim biegu cierpiąc z powodu okropnych skurczy stóp? Lub jeszcze gorzej: obudzić się z przerażającym bólem łydek? Jeśli tak – ten poradnik jest dla Ciebie. Jednym z głównych problemów, jaki dotyka sportowców, są uporczywe skurcze mięśni. Skurcze mogą znacznie odbijać się na wydajności sporowca i blokować postęp wyników.

Skurcze występują z wielu powodów, takich jak na przykład nadmierne obciążenie ćwiczeniami określonej grupy mięśniowej. Biegacze często cierpią z powodu skurczy w łydkach, szczególnie po długich lub intensywnych biegach, ponieważ mięśnie znajdują się w skróconej pozycji przez dłuższy okres czasu. Wzrost kwasu mlekowego w mięśniach jest również związany z ich zmęczeniem i skurczem podczas i po wysiłku.

Chociaż ciężko jest wskazać jeden, konkretny powód występowania skurczów mięśniowych, utrata elektrolitów i odwodnienie to dwa czynniki, które na pewno mają wpływ na powstawanie uciążliwych skurczów. Zasadniczym sposobem przeciwdziałania skurczom jest więc odpowiednie nawodnienie i związana z nim podaż elektrolitów. Nie należy zapominać również o zbilansowanej diecie oraz rozciąganiu po treningu.

Jak mogę zredukować skurcze?

Pewność, że zaczynamy nasz trening odpowiednio nawodnieni i zachowanie poziomu nawodnienia podczas treningu jest kluczowym elementem zapobiegania skurczom mięśni. Chociaż nawodnienie wodą jest niezbędne, równie ważne jest spożycie odpowiedniej ilości mikroelementów. Badania sugerują, że niski poziom niektórych składników odżywczych jak sód, potas i magnez, prowadzi do skurczów mięśni. Chociaż niedobory tych specyficznych składników odżywczych są związane ze skurczem mięśni, zapewnienie odpowiedniej równowagi wszystkich składników mineralnych i pierwiastków śladowych jest niezbędne, aby uzyskać maksymalny efekt, ponieważ działają synergicznie (polegają na sobie nawzajem, aby zostać odpowiednio wchłonięte i w efektywny sposób pracować w ciele).

Ostatnie badania wykazały, że Totum Sport opóźnia i zmniejsza produkcję mleczanu podczas ćwiczeń. Pomaga to tłumaczyć zmniejszone ryzyko zmęczenia mięśni podczas wysiłku oraz bolesność mięśni po zakończonym treningu.

Totum Sport to suplement elektrolitowy, który zapewnia pełen zestaw minerałów i pierwiastków śladowych w postaci dostępnej biologicznie. Oznacza to, że mogą zostać wchłonięte natychmiast i w sposób naturalny już na poziomie komórkowym. Ćwiczenia wykonywane przez dłuższy czas lub z dużą intensywnością zwiększają zapotrzebowanie organizmu na mikroelementy, aby zapewnić optymalną pracę wszystkich systemów, mięśni i narządów. Chociaż różne mikroelementy będą bardziej korzystne dla niektórych procesów, Totum Sport zapewnia pełen zestaw minerałów i pierwiastków śladowych, zwiększając funkcjonalność.

Kompleks składników mineralnych i pierwiastków śladowych w Totum Sport ułatwia nawodnienie, umożliwiając komórkom zatrzymywanie wody. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko odwodnienia na skutek zbyt małej lub zbyt dużej ilości wody. Ponieważ odwodnienie bezpośrednio wiąże się ze zmniejszoną wydajnością i skurczami mięśni, dzięki temu, że komórki zatrzymują wodę, wydajność i regeneracja zostają zoptymalizowane.

Chociaż możesz nie myśleć, że masz niedobór mikroelementów, ze względu na zmniejszone stężenie w żywności i równocześnie zwiększone spożycie żywności przetworzonej, wzrosło zapotrzebowanie na mikroelementy. Nieodpowiednie spożycie nawet jednego mikroelementu może mieć zasadniczy wpływ na tkanki i mięśnie. Dlatego ważne jest nie tylko spożywanie odpowiednich makroskładników po ćwiczeniach, ale także uzupełnienie mikroelementów.

Aby pomóc w ograniczeniu skurczów mięśni w przyszłości, najważniejsze, abyś zawsze był odpowiednio nawodniony, spożywał wodę i elektrolity, dbał o rozciąganie po treningu i stosował zbilansowaną, bogatą w składniki odżywcze dietę.